پیکسار به تازگی اعلام کرده است که در حال ساخت دنباله‌ای برای انیمیشن موفق «Coco» است. این تصمیم در حالی گرفته شده که «Coco» به عنوان یکی از آثار برجسته پیکسار شناخته می‌شود و بسیاری از منتقدان و تماشاگران آن را یک شاهکار می‌دانند.

یادمه وقتی پیکسار انیمیشن «Toy Story» رو ساخت و دنیای انیمیشن رو برای همیشه تغییر داد؟ یا وقتی استودیو فیلم‌های اصلی جدیدی مثل «A Bug’s Life»، «Monsters, Inc.» و «The Incredibles» رو منتشر کرد که هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ داستانی، تحولی در صنعت انیمیشن ایجاد کردند؟ درسته که در آن زمان هم دنباله‌هایی ساخته می‌شد، اما فیلم‌هایی مثل «Toy Story 2» نه تنها چیز جدید و متفاوتی ارائه دادند، بلکه با فیلم‌های اصلی پیکسار هم توازن داشتند.

حالا باید خداحافظی کنیم با روزهای خوب! پیکسار مثل شرکت مادر خودش، والت دیزنی، حالا بیشتر به دنبال دنبال کردن دلارهای عظیم و غیرقابل دسترس است، با دنباله‌هایی که هنری نیستند و فقط به خاطر اینکه والدین بچه‌ها رو به سینما بکشانند ساخته می‌شوند، چون عملاً هیچ چیز دیگری برای سرگرم کردن بچه‌ها در سینما وجود ندارد. حالا می‌دانیم که پیکسار نه تنها در حال ساخت دنباله‌ای برای «Toy Story»، بلکه یک سومین قسمت از «The Incredibles» را هم می‌سازد. حالا مدیرعامل دیزنی، باب ایگر، اعلام کرده که دنباله «Coco» در حال توسعه است و در نظر دارند که این فیلم در سال 2029 به سینماها برسد.

«Coco» یک انیمیشن فوق‌العاده بود، حتی یک شاهکار. نه تنها انیمیشن و طراحی تولید آن بی‌نظیر بود، بلکه داستانی شگفت‌انگیز داشت که فرهنگ و سنت‌های مکزیکی را به‌خوبی به تصویر کشید. اما «Coco» قطعاً انیمیشن نیست که به خودی خود نیاز به دنباله داشته باشد. در نهایت، عنوان فیلم به شخصیتی اشاره دارد که در پایان فیلم فوت می‌کند. آیا دنباله فقط مامای «Coco» را با بازدید از سرزمین مردگان به فیلم باز می‌گرداند؟ آیا میگل (با صدای آنتونی گونزالس) باید دوباره یک معما را درباره یک فامیل مخفی حل کند؟

چرا «Coco 2» ممکن است ایده بدی باشد؟

  1. داستان بسته و کامل «Coco»: انیمیشن اصلی داستانی کامل و بی‌نیاز از دنباله داشت. پایان فیلم به گونه‌ای بود که هیچ نیازی به ادامه نداشت و شخصیت‌ها به نقطه‌ای رسیدند که داستان به پایان رسیده بود.

  2. خطر تکرار و کاهش کیفیت: ساخت دنباله برای یک فیلم موفق می‌تواند به تکرار و کاهش کیفیت منجر شود. بسیاری از دنباله‌ها نتوانسته‌اند به اندازه نسخه اصلی موفق باشند و این می‌تواند به اعتبار فیلم آسیب بزند.

  3. تمرکز بر جنبه‌های تجاری: برخی معتقدند که تصمیم به ساخت دنباله بیشتر به دلیل جنبه‌های تجاری و تلاش برای بهره‌برداری از موفقیت «Coco» است تا انگیزه‌های هنری.

در نهایت، به سختی می‌توان تصور کرد که «Coco 2» به اندازه انیمیشن «Coco 1» اصلی از لحاظ خلاقیت موفق باشد.

نظر شما در این باره چیه؟ آیا فکر می‌کنید دنباله «Coco» می‌تواند موفقیت فیلم اصلی رو تکرار کنه؟ خوشحال می‌شیم نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید! 😊

دیدگاهتان را بنویسید!

logo دریافت اپلیکیشن کارتون فلیکس
pwa

وب اپلیکیشن کارتون فلیکس مرجع تخصصی انیمیشن